Izradu web stranice je podržalo Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime Saveznog ministarstva za privrednu saradnju i razvoj (BMZ) SR Njemačke.
Globalna pandemija virusa Covid-19 je uzrokovala značajne probleme u funkcionisanju svih kompanija u Bosni i Hercegovini bez obzira na njihovu veličinu. Konkretni problemi zavise od industrije u kojoj kompanija posluje. Većina kompanija su odlučile da uposlenike, čiji opis radnog mjesta to dopušta, upute na rad od kuće. Prvi izazov koji se javlja prilikom rada na daljinu jeste kvalitetna komunikacija i kolaboracija. Upravo iz tog razloga u ovom članku ćemo se baviti pregledom najpopularnijih platformi za komunikaciju i kolaboraciju koje se trenutno koriste u Bosni i Hercegovini i širom svijeta.
Viber je jedan od najkorištenijih platformi za komunikaciju u Bosni i Hercegovini. Ova aplikacija omogućava razgovor putem poruka između dva ili više korisnika, audio pozive između dva ili više korisnika kao i video pozive između dva korisnika. Putem Vibera se mogu kreirati i zajednice a koje služe za komunikaciju velikog broja korisnika (više od 250). Takođe ova aplikacija omogućava i razmjenu datoteka. Viber se može instalirati na mobilnim uređajima, tabletima i desktop računarima. Aplikaciju možete preuzeti na: https://www.viber.com/en/download/
Zoom je aplikacija koja se koristi u svrhu audio i video komunikacije između dva ili više korisnika. Aplikacija se može koristiti na različitim uređajima (mobilni telefon, desktop računar, laptop, tablet). Putem ove aplikacije korisnici mogu: dijeliti dokumente, slike, video snimke, dijeliti ekran između korisnika, koristiti tablu za pisanje i prezentaciju te snimati komunikaciju u formatima .mp4 ili .m4a. Detaljnije o ovoj aplikaciji smo pisali i na našoj platformi a tekst možete pročitati na https://b2bit.ba/kako-koristiti-aplikaciju-zoom/. Zoom možete preuzeti na: https://zoom.us/download
Google nudi više aplikacija za komunikaciju i kolaboraciju. Dovoljno je da korisnici posjeduju Google račun kako bi mogli koristiti aplikacije koje nudi Google. Za komunikaciju najčešće se koriste Google Hangout ili Google Duo. Ove dvije aplikacije imaju dosta toga zajedničkog, npr. obje podržavaju video pozive ali u suštini Hangout je više orjentisan na komunikaciju sa porukama dok je Duo usmjeren na video pozive a koji je i stabilniji i pouzdaniji u smislu obavljanja video komunikacije. Google duo omogućava video konferencijske pozive do 12 korisnika. Za obavljanje nekih drugih zadataka, kao što je spremanje i dijeljenje datoteka u “oblaku” korisnik može upotrijebiti Google Drive sa 15GB prostora koji se stavlja korisniku na raspolaganju odmah po registraciji Google računa. Google nudi alate za izradu ili uređivanje dokumenata, prezentacija ili izračuna kroz svoje aplikacije Docs, Slides i Sheets. Pregled i detalje svih raspoloživih alata koje nudi Google možete pogledati na: https://about.google/intl/en/products/
Iz portfolija aplikacija Microsoft izdvojili smo tri koje jako dobro mogu poslužiti u svrhu komunikacije i kolaboracije.
Skype je jedna od najpoznatijih aplikacija za audio i video komunikaciju. Omogućava grupni razgovor, dijeljenje ekrana i brzu izmjenu datoteka. Skype možete preuzeti na: https://www.skype.com/en/get-skype/
Microsoft Teams aplikacija pruža mogućnost audio i video komunikacije između dva ili više korisnika, kao i slanje i dijeljenje datoteka, zajednički rad na datotekama iz Microsoft Office paketa te preko 250 integrisanih aplikacija. Prethodno navedeno je omogućeno kroz besplatnu verziju Microsoft Teams aplikacije. Kompletan pregled mogućnosti ove aplikacije kao i usporedbu plaćene i besplatne verzije možete pogledati na: https://products.office.com/en/microsoft-teams/compare-microsoft-teams-options?market=ba. Microsoft Teams se može preuzeti na: https://products.office.com/en-ww/microsoft-teams/download-app
OneDrive aplikacija omogućava da korisnik sprema svoje datoteke “u oblak” te da im može pristupita sa bilo kojeg mjesta i uređaja koji ima internet konekciju. Ova aplikacija dozvoljava jednostavan način dijeljenja datoteka i zajednički rad više korisnika na istim datotekama. One Drive možete preuzeti ovdje.
Cisco Webex je servis za kolaboraciju i organizovanje sastanaka na daljinu koji omogućava stabilnu i sigurnu komunikaciju unutar i van kompanije. Kompanija Cisco je zbog globalne pandemije virus Covid-19 omogućila korištenje ovog servisa besplatno u trajanju od 90 dana. Detaljne informacije možete pogledati na: https://www.webex.com/ ili kod nekog od ovlaštenih Cisco partnera u Bosni i Hercegovini koje možete pronaći ovdje.
Ono što je jako bitno napomenuti da prije upotrebe bilo koje od gore navedenih aplikacija svaka kompanija treba da napravi analizu svojih potreba te da u skladu sa svojim potrebama odabere podesan okvir za rad na daljinu. U slučaju da vam je potreban savjet u vezi sa izborom aplikacija za komunikaciju i kolaboraciju možete nam se obratiti putem kontakt forme na https://b2bit.ba/podrska/ ili direkto na email: info@b2bit.ba
Izradu web stranice je podržalo Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime Saveznog ministarstva za privrednu saradnju i razvoj (BMZ) SR Njemačke.
Web aplikacija b2bit.ba vam omogućava da na jednom mjestu izložite svoj poslovni problem za kojeg smatrate da ga možete riješiti putem digitalnih tehnologija, da potražite rješenje za svoj poslovni problem ili da predstavite svoja digitalna rješenja za mala i srednja preduzeća.